Mä heräsin tänään aika aikasin ja kinusin sitt äitiä kans nousemaan ja avaamaan mulle koneen.  Ja ihme tapahtu!  Se avas!  Joten nyt mä sitt tassuttelen täss vähä.

Se on nyt sitte talvi tulossa.  Ei oo enää kuuma.  Muttei oo luntakaan ja oikeesti on aikas kivoja ilmoja pidelly.  Ulkona voi olla ihan hyvin vielä.  Ja kyl mä oon siel viihtynykki kun mä oon saanu aikas monta hiiruloo!  Hih, äiti jo yhes vaiheess sano, ett älä viitti koko ajan tuoda noit siimahäntii tänne.  Jaa ja miksei?  Kun mä kerta tiedän ett sill on aina nälkä ja mä yritän sitt avittaa.  Ja silti sanotaan ett älä.  Emmätajuu taas.  Mulla on ainaski ollu kivaa kun mä oon napannu ne.  Ja kyl mä voisin kans syödä niitä, mutku mun ei anneta.  Pöh.

Muuten mä oon ollu ihan niinku ennenki, herrasmiäs ja silleen.  Löhöilen ja huudan äitiltä suikista.  Äiti väittääki ett musta on tullu kaamee syöppö.  Kuulemma mä en muuta tekiskää ku söisin vaan.  No mitä sitte?  Jos mul on nälkä, mä haluun ruokaa.  Ja äiti valittaa ett mä vaan lihon vaiks pitäis laihtuu.  Se yrittää aina jotain ett niinku mä en sais syödä sitä ja tätä, mutt ei se onnistu semmonen.  Jos mä haluun niin mä haluun ja sitt mä saan.  Tää on jämpti homma.  Tosin joskus kuiteski en vaan saa vaiks haluisinki.  Siitä pitäis kyll tehä valitus johonki korkeemmalle ku äiti.  Mä en vaan viel oo keksiny kuka on korkeempi.  Kun mä seison lattialla ja katon äitii naamaan, on se aika korkeella.  No isi on viel korkeemmalla, mutt sille valittaminen ei paljoo auta ku äiti sanoo isillekin ett ei saa antaa sitä ja tätä Reetille.  Ja isi uskoo.  Kumma homma.  Mutt onneks nyt kuiteski oon joka päivä saanu suikista, ei täss ihan nälkäkuoleman partaalla olla.

Ja nyt mä taidan pyytää ulos, voisin mennä kattoo mitä siell tapahtuu.  Aika paljo lentävii paisteja on ollu mun pihalla, niit en viel oo saanu tassuihini ku yhen.  Ja taas äiti marmatti jotain mulle siitäki.  Huoh.

Tässä muutamia syksykuvia kun mä oon terassilla

mä tuun ulos

ja sitt mä vaan löhöilen ja mietin maailman menoo, välillä vähä kyllästyttääki jos ei mitään kivaa tapahdu, niinku näkyis hiiruloita tai lentävii paisteja

 

Mä meen nyt!  Pitäkää ittenne kissoina!