Olenhan mä tän jo nähny monena syksynä, mutt aina se vaan jaksaa ihmetyttää.  Äiti sekoo aina, kun vuodenajat vaihtuu.  Nyt se on onnessaan, kun illalla tulee aikasemmin pimeetä.  No, mustakin se on ihan kivaa, meinaan vaan että hiirulot liikkuu silloin enempi.  Mutt äiti sytyttelee kynttilöitä ja laittaa muutenki tunnelmavalaistusta ja höpisee itekseen, että laittaisko vielä tohon yhen tulen ja tohon yhen ja ulos pitää viedä lyhtyihin tulta ja....   Huoh.  Huomenna on viikonloppu ja mä tiedän, että äiti ensteks siivoilee, sitten se hakee ne kynttelit ja ripottelee vähän joka puolelle niitä ja oottaa pimeetä, että ne vois sytyttää.  Sitten se tuijottelee ulos ja sisällä niit liekkejä.  Eiks ookki vähä hölmöö.  Mä ymmärtäisin jos ne kynttelit vaiks tois hiiripaisteja paremmin tai jotain.

Sitt se alkaa suunnittelee kaikkii uuniruokalaatikkojutskia.  Mä en välitä niist yhtään.  Suunnittelis mulle vaiks semmosen hyvän aterian, missä olis tasapuolisesti lihaa, kalaa, kanaa, munuaista, naksuja ja päälle kermaviilii.  Nam, se ois asiaa. Eikä tartte laittaa uuniin, syön raakana kits.

Onneks tänään on äitin ja isin kauppapäivä.  Ne varmalla tuo mulle taas jotain namia sielt kaupasta.  Mä oon ihan varma siitä.  Mä hyökkään taas heti kattoo kauppakassit läpi kun ne tulee takas.  Ainahan sieltä on jotain kivaa löytynny.

 

Päivän kissamiete:

Kissojen sanakirja:

Unettomuus -
kyvyttömyys nukkua yli kaksikymmentä tuntia päivässä.
Uskollisuus -
olla yhden ihmisen kanssa pidempään kuin kuusi viikkoa.
Stressi -
tila, jonka voi havaita vain muissa olennoissa.
Lintu -
säilykeruokaa, jolla on siivet, mutta ei purkkia.
Kirppu -
pikkuinen, ilkeä lohikäärme.
Koira -
ylisuuri karvainen kirppu.
Tietoisuus -
kiusallinen tila nokosten välillä.
Ruoka -
jotakin, mitä pitää saada 30 minuutin välein.