Vaiks eilinen oli taas semmonen tavallinen kuuma laiska päivä, sattui sentään jotain pientä matkan varrella.  Ensinnäkin naapurin Unski oli taas päässy karkuteille.  Sen aidassa on nyt kyllä joku aukko, jota sen isi ei oo huomannu, hih.  No, siis tossa se taas pällisteli mun aidan takana.  Mutt nyt me oltiin kumpikin ihan hiljaa, mä vaan tuijotin sitä.  Äiti kummiskin taas ikkunasta huomas, että Unski oli paikalla ja äiti tuli sit pihalle kattomaan, mitä me touhutaan.  No eihän me mitään touhuta.  Äiti tuli mun luo ja sano Unskille nuhtelevalla äänellä, että nyt Unski heti kotiin.  On se ihme, kun Unski heti usko sitä ja lähti löntystää kotiin päin.  Sitt äiti käänsi mut ja pisti mut tallustelemaan ylemmäs pihalle mun laatoille.  Ja mä menin kans ihan kiltisti.  Sitt äiti taas kehu, kuinka kiltti poika mä oon, kun tottelen niin nätisti *röyhistää rintaansa*.

Sitten vielä Papuki tuli pihalle päivällä ja me jutskattiin sen kans.  Tosin se taas vaan enimmäkseen tuijotteli mua, eikä puhunu.  Noo, onhan mussa mitä tuijotella :)

Mutt sitt yöllemmällä!  Äiti ja isi katto telkkarii puolenyön aikaan kun ne kuuli ihme kolisteluu pihalta.  Äiti ensteks väitti, että se on varmaan Papun mami, joka on tupakalla.  Mutt isi sano, ettei toi ihan siltä kuulosta.  Pakkohan äitin sit oli tulla ulos tarkistaa tilanne.  Ei kyl ois tarvinnu!  No minähän se tietty olin *myöntää*, kun mulla oli hiirulo melkein tassuissa!  Ne aina kulkee tost sokkelin vierestä ja siellä mä olin kaikkien haravoitten ja harjojen ja kaikkien kamojen keskellä yrittämäs ottaa sitä siimahäntää kiinni!  Tiätty siit lähti vähä metelii.  Mitäs äiti on tukkinu kaikenmaailman krääsällä sen hiiruloiden kulkuaukon mun pihalle!  No, sisäänhän mä siitä jouduin.  Tällä kertaa en ois millään halunnu.  Kun äiti nosti mut rappusille, käännyin heti takas ja meinasin mennä uudestaan kattoo sinne kulmaan.  Äitin oli pakko pepusta mut työntää sisälle.  Enkä mä tykänny yhtään, en yhtään!  Ilmaisin mielipiteeni kovaäänisesti.  Vähä mua hyssyteltiin ja sain parit ylimääräiset biitit suikalelihaa ja kyl mä sit pikkuhiljaa rauhotuin.  Pari kertaa vielä näytin niille keskitassuu.  Mutt menin mä sitt taas kiltisti nukkuu äitin viereen.