Mä oon tänään vaan löhöilly.  Kun tuli aikasemmin tehtyä niin paljon töitä.  Äitiki on löhöilly mun kans.  Pihalla oon ottanu aurinkoo, kun sitä vielä kerran saa.   Äiti aina sanooki, että ota nyt sitä D-vitamiinia varastoon ja nauti auringosta.

Mua ei tänään oo kiinnostanu ees lentävät paistit.  Tai ehkä mua ois kiinnostanu, mutt niitä ei oo näkyny. Äiti eilen taas länttäs kaikenmaailman kamoja tohon sokkelin viereen, mistä hiirulot usein tulee mun pihalle.  Pah.  Mä en ala, tolleen estetään ihan selvästi toisten kulkeminen.  Eiks toi oo väärin?  Pitäähän nyt hiiruloiden saada kulkee samoja reittejä.  Mutt mä luulen, että kyllä ne keksii toiset reitit tilalle, hihhii.  Ja mä oon oottamassa, slurps.

Päivän kissamiete:

Uudenvuoden lupauksia:

Kylminä talviöinä lupaan miettiä
tarkkaan herätänkö ihmiseni päästämään
minut ulos vai ulostanko vain matolle.
Yritän parhaani mukaan
olla oksentamatta hiirenpäitä,
kun ihmiseni on päivällisellä.
Yritän vähän harvemmin
ylenkatsoa ihmistäni.
Päätän olla teeskentelemättä,
että inhoan purkkiruokaa,
kun jääkaapissa on tuoretta lohta.
Lupaan, että en kohtele ihmistäni
alentuvasti liian usein.
Lupaan, että en aiheuta ihmiselleni
inhotusta syömällä hämähäkkejä.
Päätän, että en jakele kirppujani.

   - Kikki -