Taas on helmikuu!  Se on niinku kiva ja ei kiva kuukausi.  Kiva sen takii, ett mull on synttärit.  Ja ei kiva kun aina mä joudun täss kuussa menee lekuriin vuositarkastukseen.  Äiti on jo puhunu isin kanssa, ett se tilaa mulle ajan.  Yäk!  Mä joudun menee siihen peltilootaan ja vaiks mä kuinka huudan etten haluu, nii eikun vaan väkisin viedään.  Täst asiasta vois vaiks pistää mielenosoituksen pystyyn!  Siis kaikki kissat yhes koos: Ei eläinlääkäriin, ei eläinlääkäriin!  Ei peltilootaan, ei peltilootaan!
Vaik emmä usko ett se mitään auttais.  Ihmiset on kummallisii.  Pitää pieni kissapolonen viedä venytettäväks ja vanutettavaks ja pistettäväks ihan väkisin joka vuosi.  Pah.
Mihinköhän mä taas pääsisin piiloon?  Kuka ottaa mut hoitoon?  Mä en taho lääkäriin!  Mä tahon vaan synttäreitä ja paljo suikalelihaa!