Ettekä ikinä arvaa!  Toi Leevi on kyl ältsin hyvä frendi.  Se päätti vähä auttaa mua ja lähetti mulle ainaski miljoonakolme hiiruloo!  Mull on nyt hiiriterraario!jumping0007.gif

Tiätty Leevi ei voinu lähettää mulle oikeit hiiruloita, kun eihän sen luona käy ku se Kalevi ja se ei oo semmonen hiirulo, jota laitettais terraarioon.  Mutt mä laitan noi johkuu (tai äiti laittaa) astiaan ja sitt mull on ihka oikee hiiriterraario.  Sielt astiasta niit on sitte kiva poimii.  Täss näit hiiruloita on, mä en oo ikinä nähny näin paljoo kerralla!

288892.jpg

Ja täss niit ötököitä on mun selässä, hih
288891.jpg

Sitt mä sain vielä ihkaoman saunatontun ja sitt semmoses hianossa kehyksessä olevan kuvan, joss on Hössön ja Leevin kuvat!  Sen mä laitan tonne mun sängyn viereen, voin sitt iltasin ihailla Hössöö.  Ja tiätty Leeviiki happy0093.gif

Mutta!  Mäpäs vähä kerron eilisillasta.  Leevin ja Hössön mamit ku tuli, mä sitt päätin olla herrasmiäs, niinku mä tiätty aina oon.  Näytin niille kuinka ihana mä oon ja kaikkee sellasta.  Ensteks mun piti kyl möyrii Hössön mamin kassissa ku se hais niin ihanasti Hössölle.  Sitt mä menin ulos vaiks satoki.  Ja hups vaan, yks hiirulo tuli mun pihalle!  No mähän en sitä sinne pihalle jättäny, vaan nappasin sen mehukkaan ja sopivasti kosteen paistin suuhuni ja lähin viemään sisälle.  Aattelin vähä näyttää vieraille paistimaisteria työssään.  No, äiti ei hokannu mua ku mä kaameet vauhtii taas juoksin makkariin, Leevin mami kyll huomas silmäkulmastaan, ett joku vilahti tost ohi, mutt eihän se voinu tajuta, ett mull oli saalis.  Sitt siellä makkarissa mä aloin kertoo, ett tulkaa nyt kattoo mun paistii.  Äiti heti hokas mun äänestä, ett nyt on jotain ja se tuli makkariin ja alko kiljuu, ett mull on hiiri.  Sitt mä taas jouduin eteiseen ja kaikki tuli ihailee mun saalista.  Mä aloin kehrää ja olin tosi ylpee!  Eihän se paisti mulle tiätty jääny, vaan kun jouduin makkariin ja pääsin takas, saalis oli taas hävinny.  Mahtoi se maistua vieraille namilta!  Vaikka äiti oliki laittanu niille syömistä, mä arvasin, että niill oli viel nälkä ja en sitt ollu yhtään vihanen, kun ne sai sen mun saaliin syödäkseen.

Loppuilta kuluikin sitten aika rauhallisesti, siis niinku mulla, mutta ne naiset ne naiset!  Ne hihitteli koko illan.  Isi kun tuli kotiin, mä pysyin sitte vaan isin kans miesporukassa.  Mutta oltiin me tosi ilosii, kun ne oli meillä kylässä, kyl Leevin ja Hössön mamit on kivoja!

Nautinnollista itsenäisyyspäivää kaikille mun kamuille!