Mä oonki nyt lomalla!  Tai siis äiti on, mä oon sen mielest aina lomalla.  Höh, mähän oon aina hommissa!  Mun tarttee pitää hiirulot veke ihan niinku silleen ympäri päivän ja yän.  Mun tarttee miettii, mitä söis seuraavaks.  Mun tarttee muistaa nukkuu tarpeeks.  Mun tarttee pitää äitistä ja isistä huolta.  Ei meikäpojalla mitään lomia ole, ei.  Eli ois nyt aika kiva, jos mä saisin kans pitää viikon lomaa.  Mutta ei, kaikkee vaan pitää hommata, oli kesä tai talvi.  Tämmöstä tää mun elämä on.  Äiti kun on lomalla, se sitt vaan lomailee, ei sill oo mitään tärkeetä.  Se joko vaan löhöö, käy kaupoilla tai löhöö.  Hyvä ett muistaa suikalelihat ottaa mulle pakkasesta.  Ja se on sentäs aika tärkee juttu!

Maxi ja Morris oli laittanu mulle tällasen haasteen, aattelin nyt tehä sen kun kerrankin meikäpojallekin tuli tätä koneaikaa.

säännöt:

1. Linkitä henkilö joka haastoi sinut.

2. Kirjoita säännöt blogiisi.

3. Kirjoita kuusi sattumanvaraista asiaa itsestäsi.

4. Haasta kuusi henkilöä postauksesi lopussa ja linkitä heidät.

5. Kerro kaikille haastamillesi henkilöille haasteesta ja jätä heille viesti heidän blogeihinsa.

6. Ilmoita haastajallesi, kun olet vastannut haasteeseen

Siis niinku sattumanvaraista asiaa musta.  No vaiks sitte

1. Mä oon herrasmiäs.  Mä oon kamalan kiltti, en tee mitään pahoja koskaan kotona.  Paitsi sitten kun mä oon turhautunu äitiin ja isiin, sitt mä meen vaatekaappeihin.  Mutt eihän sekään oo kamalan pahaa, eihän?

2. Mä oon kova puhumaan, sanon asiani korkeelta ja kovaa ja pitkään.  Se taas johtuu siitä, ett äitille ja isille on ihan pakko selittää pitemmän kaavan mukaan kun ne ei meinaa millään tajuu.  Eikä ne sittenkään aina tajuu, huoh.

3. Mä oon mestarisaalistaja.  Moni hiirulo on tarttunut tassuihin.  Ja tarttuu, ei tartte tulla mun pihalle.  Tai oikeestaan, tulkaa vaan, kyll mä aina sanon tassupäivää.

4. Mä rakastan ulkona olemista.  Talvisin tuntuu olevan pikkasen kortilla se ulos pääsy.  Jatkuvasti saa olla maukumassa, ett avaa mulle ovi.  Ja sitt saa huutaa rappusilla, ett päästäkää mut sisään.  Mun mielestä se, ett mä haluun joka viides minuutti sisään ja ulos, ei tarkota, että mua ei jakseta päästää.  Äiti ja isi on mun palvelijoita, niitten kuuluu tehä niinku mä sanon.  Eikä niiden kuulu valittaa jostain ravaamisesta eestaas koko ajan. 

5. Mä oon nirso.  Oikeesti mä en tiedä mitä toi sana tarkottaa, mutt äiti sanoo mua nirsoks.  Anteeks vaan, mun nimi on Reeti.  Jotain tekemistä toll sanalla on ruuan kanssa, emmätajuu.  Ett mä niinku valitsen huolella mitä mä syön.  No hei kamoon, en kai mä nyt ihan mitä vaan suuhuni laita!  Ei äitikään syö kaurapuuroo, miks mun sitten muka pitäis syödä kaikkee mitä eteen tuodaan.

6. Mä oon maailman paras poikakisu.  Mä oon kiertäny äitin ja isin mun hännän ympäri niin hyvin, ett mä oon loppujen lopuks aika onnellinen, vaiks mun on vieläkin joka päivä koulutettava niitä.  Mutt sitten kun mä meen tassuttelee isin mahan päälle ja kehrään ihan kaameesti, isikin on onnellinen.  Ja kun mä meen äitin tyynyn viereen tutumaan ja taas kehrään, niin äiti on onnellinen.  Eli mä oon aika hyvä manaa... mans... manipuloija.

Siinä nyt sitte vähä juttuu musta.  Tapani mukaan en haasta ketään, ottaa saa tassujen mukaan ja tehä jos haluaa.

Mutta nyt onkin taas raskas työtehtävä edessä.  Mun tarttee mennä maate saunan lauteille.
Heippa!

eikä tartte tulla häiritsee mua tänne