Että on sateista ja kurasta.  Ja että mun tassunpohjissa tulee tuolt pihalta mukana multaa.  Ja että sitä multaa on sitte joka paikassa.  Niinku tiskipöydällä, pakstimen päällä, pesukoneen päällä, tuoleilla, lattioilla, sängyssä, sohvassa.  Sitä paitsi toss sohvassa on just sen takii semmonen kangas, että kun mä yleensä aina hyppään siihen ekaks kun tuun ulkoota, ettei sohva mee pilalle.  Nii ett mitä valittamista siinä on?  Äiti nyt vaan kuiteski valittaa, että mä tuon kauheesti multaa sisälle.  So what?  Ei ne mua häiritte yhtään.  Jos se kerta häirittee äitii, niin siivotkoon sitte ihan rauhassa.  Ei mua haittaa.  Ihme jolinoita.....

Eilenki oli kyll aika tylsä sää.  Kyll mä yritin olla ulkona, mutt pakko oli aina välillä tulla sisälle. Oven mä halusin kuiteski pitää auki koko ajan, kun kerta piti koko ajan vahdata, ett jokos pääsis ulkona käymään.  Ja aina ku mä kävin, tuli sitä multaa takas tullessa sisälle.  Just joo.

Ja tänään on kans tommonen kaameen sateinen ilma.  Hih, äiti oli ihan märkä kun se tuli töistä kotiin, vaiks sillä oli sateenvarjoki.  Musta se oli aika hauskan näköstä.

Pakko on mennä taas vahtimaan reviiriä, juoksen tosta nopeesti tonne pöydän alle, emmä kerkee kastumaan.