Vitsit!  Leevin ja mun pihan välinen se meiän kulkuluukku on avattu!  Nyt on siis kesä!  Ainaski melkein.  Keskiviikkona äiti avas sen luukun ja ensteks Leevi ei meinannu uskoo ett se on totta.  Se vaan tuijotti sitä luukkuu hoomoilasena.  Sitte sille näytettiin, ett joo joo, kyl tästä nyt pääsee.  Eikä muuta tarvittu.  Ei tartte Leevin enää hyppii läpi aitojen mun luo :)

Mä en ees nähny sitä luukun avaamista kun mä istuin mun tolpalla ja se mun kuusi oli mun näkökentän edessä.  Sitt äiti otti mut syliin ja näytti mulle, ett nyt saa kulkee taas.  Vähänks mä olin kans innoissani!  Ensteks mä haistelin Leevin puutarhakalusteet läpi.  Sitt mä kiersin koko sen pihan.  Sitt me mentiin Leeville sisälle ja oltiin siel ainaski puol tuntii.  Äiti ja Leevin mami oli pihalla, eikä me kerrota mitä kaikkee me siell sisällä puuhasteltiin.  Sitt me otettiin parit spurtit Leevin kans silleen, ett juostiin pihalta pihalle.  Kivaa!  Ja nyt meille avataan joka päivä se luukku ja me vaan hengaillaan milloin mun pihalla, milloin Leevin pihalla.

Yks höhlä sattumus kävi kyl sillon keskiviikkona.  Kun Leevin siel toisella puolella olevalla naapurilla on paist... eiku lintulauta ja arvatkaa vaan montako lentävää paistii sen naapurin pihalla oli!  Mä tiätysti mestarisaalistajana näin omalta pihaltani ne ja vedin hirveellä vauhdilla ensteks oman pihan läpi, sitt Leevin pihan läpi, mutt mun hiano vauhti toppas siihen verkkoaitaaan.  Ja ne paistit pyrähti lentoon ja veke!  Mulla kuola melkestäs valu suusta, ihan höhlä juttu siin kohtaa, ett se verkkoaita on silläki puolella.  Ja sitt äiti huus mulle käskevästi, ett Reeti ei!  Mä lähin sitt ihan matalana takas kotipihalle.  Mutt oottakaas, kyl mä vielä keinot keksin.....

täss Leevi kattoo tänään, ett mitä äiti toi pihalle
1498015.jpg

mua ei niin kiinnostannu
1498018.jpg

mä kurkkaan, ett mitä Leevi tekee
1498020.jpg

ai se syö vaan tota kuivaa oksaa
1498025.jpg

normaalihengailua
1498026.jpg

Äiti ja isi sano grillaavansa huomenna.  Hmm.. grillaiskohan ne suikalelihaa kans?  Se nähään huomenna :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!