Se on niinku joulu jo enempi takanapäin.  Tai niin äiti ainaski väittää.  Ja hahhahhaa!  Sainpas mä lahjoja!  Vaikken mitään itelleni pyytänykkään.  Mä taidan enskin vuonna olla pyytämättä, näköjään tulee varmemmin :).  Tämmösii mä sain:

1158159.jpg

Toi huiskukeppi oli Leeviltä ja pukilta tuli sitt tommonen valkonen hiirulo ja tommonen ihme lauta, emmätiä mitä mun sillä pitäis tehä.  Äiti ja isi sano kyll, ett siihen voi terottaa kynsiä.  Höh, tommoseen pieneenkö muka.  Mull on mun iso raapimatolppa tuoll ulkona, se on paljo parempi.  Mutt isi sano, ettei totakaan laiteta sisälle, se viedään sitt ulos kun tulee kevät.  Isi lupas laittaa sen johki aitaan tai jotain.  Mä kyll luulen, ett Leevi tota käyttää enempi ku mä :).

Herkkujaki oon saanu, maistoin jopa kinkkuu, vaikkei se mun herkkuu niin ookaan.  Sitt aattona mua alko pikkasen kyllästyttää koko joulutouhu, mull ei ollu mitään kivaa tekemistäkään.  Mä aloin siis puree yht laatikkoo, miss oli ollu isin joululahja

1158160.jpg

Ja taas mulle vaan naurettiin.  Sitt isi alko leikkii mun kaa, se heilutteli tota huiskukeppii ja mä jopa viittin vähä leikkii isin kans.  Kun se näköjään niin halus.  Ja sitt mä annoin tolle valkoselle hiirulolle vähä kyytii.  Se lens aika mukavasti ja isi huuteli mulle kannustushuutoja.  Mä sitt heittelin sitä hiiruloo viel enempi.  Äkkii mä kuiteski kyllästyin ja jätin isin itekseen huutelee olkkariin ja menin saunaan maate.

Ihan kivasti kuiteski toi joulu meni, lahjoja tuli ja syödä sai massun täyteen.  Mikäs tässä kollin ollessa.