Hmph, mä muka huudan taas niin kovaa, ett koko tienoo raikuu.  Ensinnäkin mikä on tienoo raikuu?  Enkä mä raiu, mä mau'un.  Ja tottakai tämmösellä komeella herrasmiähellä on komee ääni.  Sitäpaitsi, kun mä huudan tuoll aidalla, eihän Leevi kuulis jos mä vaan pihisisin.  Leevin mami just kerto mun äitille, ett kerranki kun mä huutelin Leevii, niin Leevi sai hirveen hepulin.  Se juoksi tuhatta ja sataa niitten sohvan päälle kattoo ikkunasta ja oli ihan täpinöissään menossa ulos.  No tietty, kun mä kerran kutsuin sitä.  Mutt ei se oo vielkään päässy meille.  Äiti sano, ett ens kuussa Leevi saa tulla leikkii, vähän täytyy viel karvojen kasvaa, vaikk on mulla jo semmonen ohut tumma pinta ton laikun päällä.

Äsken Leevin mami huusi hädissään mun äitille, ett onks Leevi meillä, kun se ei löytänny sitä.  No äiti tuli ulos ja sano, ettei oo.  No ei tieteskään ollu!  Kyl mä näin, että se oli niitten terassilautojen alla.  Sitä äitiki sitt sanoi, kun se näki kun mä tuijotin sinne lautojen alle.  Ja sieltähän Leevi tuli esiin vähän ajan kuluttuu.  Tulis äkkii ens kuu, niin sitt me pojat juostaan!

tässä näkyy pikkasen sitä tummaa karvaa jo
1060733.jpg