Arvatkaas missä mä nukuin viime yönä.  Hih, isin puolella maton päällä lattialla.  Vähäks äiti ihmetteli kun se heräs ja mä en ollukaan sen viekussa. Ja sitten kun se nousi, se näki mut siinä lattialla ja alko kyselee heti, että miks mä siinä oon.  Mä en jaksanu vastata, pitikin herättää pulinallaan.  No sitten kun äiti oli keittäny isille valmiiks kahvin ja tuli herättää isiä töihin, mä venyttelin ja menin sänkyyn äitin puolelle jatkaa unia.  Enkä siis pyytäny ees ulos, vaikka äiti ja isi oli jo hereillä.  Sitäkin äiti ihmetteli.

No nousinhan mä siitä sitten vähän ajan päästä ja menin ulos, mutta siellä vähän tihuutteli vettä, joten jäin vaan tohon rappusille.  Muutenkin mä aattelin nyt tänään ottaa ihan rennosti lepopäivän kannalta.  Kun kerta on sunnuntai.  Aion vaan maata ja syödä :)

Päivän kissamiete:

Fiksu kissa omaksuu viisautta
viettämällä pitkiä aikoja
paikallaan, tuijottaen
kaukaisuuten
ja mietiskellen tärkeitä
maailmankaikkeuden
kysymyksiä kuten
"missähän nukkuisin
seuraavaksi?"