Äiti sano, että jotkut sääsedät oli luvannu, ett ainaski tänään on viel hyvä aurinkoinen päivä.  Sit äiti sano, että niin tietysti ilmat viilenee nyt kun sen puolesta sais ollakin lämmin kun se on lomalla.  Sit se on koko viikonlopun selittäny isille, että jee, sill on loma, mut se ei oo viel ees alkanu.  Ja sitten kun se heräs tänä aamuna, se sano, ett voi herranjumala, kohta  sen loma on loppu!  Aika pirun lyhyt loma, sanoisin.  Omien sanojensa mukaan se ei vissiin viel oo ihan päässy töistä eroon, kuulemma kestää vähä aikaa noil ihmisillä, ennen kuin osaa lomailla.  Emmä taas tajuu.  Mua kun ei muu kiinnosta, kuin että äiti on kotona ja palvelu pelaa.  Suikalelihapussukkakökkyrä on kyl jo sulamassa taas.  Toivottavasti kerkee sulamaan siihen mennessä, kun mun sitä tekee mieli.

Viime yön olin taas äitin ja isin viekus.  Oikeestaan on ihan kiva nukkuu sisällä taas.  Mä jo aloin kyllästyy siihenki, kun ei mitään kielletty.  Yleensä kun aina mulle sanotaan, että ei Reeti nyt, ei Reeti sitä ja ei Reeti tätä.  Ihan ku must ei oltais yhtään välitetty.  Vaiks kyl mä tiedän, ett äiti ja isi välittää musta.  Joskus vähä liikaaki. 

Mutta mutta.  Tänään mut meinataan jättää päivällä yksin.  Noi on menos johkii Isoon Omenaan.  Kun niitten pitää mennä kysymään isin synttärilahjast jotain.  Ai niin, nythän mä voin kertookki, mitä me ostettiin isille.  Se sai semmosen jonku ihme handsfreen, josta mä en mitään tajuu.  Se oliki äitin keksimä juttu ja isi kyl tykkäs siitä hirveesti, kun se oli joku ältsin hieno ja uusin malli tai jotain.  Joku klöntti isil on sillon korvassa kun se käyttää sitä.  Mut sit se mun lahjavalinta, joka oli tietty paljo paljo hianompi, oli semmonen kullanvärinen motskari, Harley Davidson, jossa on lampun kohalla kello.  Tietysti isi tykkäs siitä ihan hirveesti!  Ja nyt ne ei löydä, mist kohtaa laitetaan patteri ja mist kohtaa saadaan se kello oikeeseen aikaan.  Mun ois taas pitäny olla mukana ostamassa.  Mä oisin heti tajunnu myyjältä kysyy nää jutut, mut eihän äiti, kun se ei oo miäs ja ei tajuu näit tekniikkajuttuja.  Äiti vaan luuli, että siin on ohjeet mukana.  Ja vaiks isikin on tutkinu sen ihan tarkkaan, se ei löydä mitään, mistä nää sais tehtyy.  Joten menköön nyt sitten, kunhan eivät viivy kauan siellä.  Nii, ja sai isi sit vielä shortsit, paidan ja neuleen, jotka se meinaaki laittaa tänään päälle kun ne lähtee.  Paitsi vissiin ei sitä neuletta, kun on pikkisen lämmin :).

Kauaa ei siis tartte siel olla.  Mä joudun kuiteski sisälle siks aikaa.  Oon mä sen vertaa jo eläny, että tän tiedän.  Ja tuliaisia pitää tietty olla!

Edit: laitoin tähän kuvan siit mun hianosta lahjasta, että tekin näätte, miten hyvä maku mul on :)

126239.jpg