Kaamee trafiikki mun pihan liepeillä!  Eilen tuli tonne toisen puolen naapurin pihalle semmonen harmaa kissa.  Isi näki ikkunasta kun mä tuijottelin kaula pitkällä sinne päin ja tuli sitt ulos kattoo, ett mikä siell oikein on.  Minä kun olin ollu sen näkönen, että kohta lähtee.  No, ois se lähtenykki ilman tota verkkoaitaa!  Mutt sitt ku isi tuli pihalle, se kissa häippäs ihan ilman mun apuu, kun se pelästy isii.  Sitt ne nauro mulle äitin kans, ett juu, Leevi kun tulee pihalle, nou hätä, se on pikkuveikka, mutt jos joku vieras tulee, niin sille pitää heti näyttää.  Höh, no tieteski.

Sitt äsken äiti näki kun mä taas jähmetyin ja aloin tuijottaa tonne tielle.  Se heti aatteli, että onkse kissa taas siellä.  Mutta ei se ollu kissa, se oli jänis!  Se juoksi toss tiellä ja mä katoin ihan hölmistyneenä, ett mikäs olio toi on, ennen ku mä sitt hiffasin sen paistiks.  Se oli isompi mua!  Noo, ei se varmaan painanu enempi ku mä, mutt sen kroppa oli isompi.  Äiti sano sitä rusakoks.  Mulle se oli jänispaisti.

Mutta sinne sekin paisti taas juoksi, pois mun ulottuviltani...huoh.