Trallallaa!  Nyt mun kyttäys palkittiin!  Mä sain lentävän paistin!  Jee!
Eilen mä taas tapani mukaan olin tuol marjapensaitten alla ihan hissukseen muina katteina, kun yks västäräkki tulla tupsahti mun tassuihin. Hihhii.  Mä niinku koppasin sen heti ja lähin tulee kaameet vauhtii sisään.  Äiti sit tietty taas heti näki, ett mul on saalis suussa kun mä juoksin makkariin.  Äiti perässä.  Sit se otti mua etutassujen takaa masusta kiinni ja kävelytti mut sen saaliin kans pihalle takas.  Se ku pelkäs ett se paisti on viel elossa ja se ei halunnu ett mä tiputan sen sisälle, jos vaiks se olis lähteny lentoon.  Mitä ei tietenkään ois tapahtunu, mähän olin sen jo saalistanu ja se oli niinku kaput.  No, sit äiti juoksi sisään takas ja haki sen kaameen laitteen.  Semmosen putelin, ku siit jostain kohtaa painaa, niin tulee semmonen vesisuihku.  Sit se alko tuol pihalla suihkuttaa mun naamaan sitä vettä!  Siis mun naamaan!  Kamoon hei!  Mut se ei saanu oikeen osumaan, kun mä olin tuolin alla.  Mun oli siis pakko juosta takas sisään sen saaliini kanssa.  Isi oli ovella vastassa, joten en päässy ku sohvan taakse.  Äiti taas perässä.  Ja sit se vesisuihku osu mun naamaan ja pelästyin niin kaameesti, ett jouduin tiputtaa sen tipun ja juoksee karkuun.  Pah.  Sit äiti otti mut syliin ja jouduin taas makkariin.  Mut nyt isi tuli mun kaveriks sinne.  Ovi läntättiin kiinni.  Tää on tää normaali systeemi meillä, kuten tiedätte.  Aina sama homma, kun mä jotain safkaa tuon kotiin.  Ja kun äiti sit avas sen oven, niin tietty se oli vetäny napaansa sen mun paistin.  Sitä ei siis taas löytyny mistään vaiks kuinka hain.

Sain mä sit taas myös kauheesti kehuja, miten hyvä saalistaja mä oon.  Äiti ja isi molemmat silitteli mua ja kehu kilpaa.  Mä olin tietty tyytyväinen kehuista, mut oisin mäkin vähä halunnu maistaa sitä tipua.  No, sain mä sit niinku lohdutukseks suikalelihaa.

Mutta kyllä oli kiva juttu tää.  Onhan tätä jo pitkään odotettu, joten oli aikakin jonkun paistin lentää mun tassuihin.  Isi oli viel just eilen sanonu äitille, ett mä en oo pitkään aikaan tuonu mitään sisälle, ett tietenkin se nyt tänään sit tapahtuu, sill oli semmonen tunne.  Ja niin tapahtuki!  Isi oli aika fiksu :)