Mikä ihme paikka se Ruåtti oikeen on?  Kun kaikki siellä ravaa.  Ensteks vähän aikaa sitten Leevin mami lähti sinne, silloin kun mä sitt hoidinki Leevii.  Ja nyt viikon päästä äiti lähtee sinne!  Se kans puksuttaa jollain ihme laivalla.  Emmä tiedä mimmonen se oikeen on, kun en oo ikuna nähny.  Mutt äiti sano, ett se kulkee veden päällä!  Oho, sanon mä.  Emmä vaan pysyis veden päällä, kyll mun tarttis uida.  Toivottavasti äiti ei yhtään joudu uimaan, must tuntuu ett on aika kylmä vesi, eikä toi äiti ees osaa uida niin hyvin ku mä.  No mutt kuiteski. Äiti on ihan 2 yätä veke!  Kaameeta!  Kukas mua sitt hoitaa kun äiti on pois!  Ai niin, isi tietty!  Huh, mä jo aattelin.  Tai oishan mulla sitt ollu toi Leevin mami, jos ei olis isii hoitamassa.  Kyll se ois musta huolta pitäny, on se ennenki silloin kun äiti ja isi on yhdessä menny johkii.  Mutt mua ottaa kuiteski pikkasen päähän, lähtee nyt tolleen vaan jonnekki muuhun maahan.  Mä viel jotenki ymmärtäisin jonku muun kaupungin, mutta että ihan pitää maata vaihtaa!  Äiti kyll sano, ett sen on pakko lähtee, kun se määrättiin lähtee siell työpaikassa missä äiti käy naksurahaa tienaamassa.  Ihme juttu.  Luulis nyt sitä naksurahaa saavan ihan kotomaassakin.  Ei piänen kissan pää voi kaikkee ymmärtää.

Mutt eiks se oo semmonen tapa, ett ku lähtee johonki nii sitt pitää tuoda tuliaisia?  Mimmossiis tuliaisii sielt Ruåttista vois tuoda?  Hiiruloita?  Ovaria?  Mun tartteeki mennä miettimään, mitä mä pyytäisin.  Jotain ekstrakivaa tiätty!

Kivaa viikkoa kaikille kamuille!

1982272.jpg