Äiti oli siis taas tänään ostoksilla.  Äsken se tuli kotiin ja se sano, että sill on apinan kädet.  Mä aloin heti kattelee, ett onksne joteski muuttunu, mutt ei mun mielestä.  Emmätajuu mitä se meinas.  No, kummiskii sill oli monta kassii ja osaa se ei näyttäny mulle ja osan näytti.  Hih, se oli taas ostannu mulle kaikkii herkkuja.  Ja sitt se oli ostannu vähä muita juttuja tonne seinän taakse.  Emmä voi kertoo enempää, ettei vaan yllätys mee ihan piloille :)  Ja vähä juttuja myös yksille likoille tonne Itäkeskukseen päin :)

Äiti oli vihdoinki löytäny eläinkaupast semmosii Tapsi-tikkuja, mist muutamat mun kamut on joskus puhunu.  Äiti sitte ensteks tiätty anto mulle suikalelihaa.  Sitte vähän ajan päästä se houkutteli mut luokseen ja sano, ett kato nyt mitä äiti on tuonu, maistapas.  Arvatkaa maistoinko?  No pah, en tietenkään.  En syö!  No, sitte se oli ostanu mulle semmosen kanankaulan.  Se tarjos sitäki mulle.  Ja meinas melkeen pyörtyy.  Kun mä nuolasin sitä ainaski kaks kertaa!  Arvatkaa nuolasinko lisää?  No en varmalla!  Kiitos vaan, pidä kaulas.  Sitte äiti sano, että mä oon mahoton.  Miten niin?  Mitäs ostaa tommosii tyhmii juttuja.  Äitin mielestä vaan kaikki mitä se tuo mulle, on mun mielestä tyhmii juttuja, hih.  Sitte se oli viäl ostanu jonku pussukan jotain naksuja, jotka pitäis puhdistaa hampaita ja raikastaa hengitystä.  Niit mä en oo viel saanu.  Mutt arvatkaa syönkö?  Tuskinpa :)

Mutta nyt meillä alkaa joulukiireet.  Kaikki paketit on ostettu, mutta mun tarttee taas olla piällysmiähenä, kun äiti siivoo ja koristelee.  Se toivoo, että mä oon saanu kaikki kondikseen perjantaihin mennessä.  Siis niinku oon saanu sen tekemään kaikki.  Sitte meillä alkaa kuulemma joulurauha.  Ja äiti on vielä lomallaki joulun jälkeen, joten mulla ainaski on jotain kivaa ootettavaa.  Vaiks kyllä mä vähä kuiteski sitä pukkiiki ootan, vaikka äiti sanoki, ettei se tuo nyt mulle mitään, ku mull mukamas on kaikkee.  Sen äiti sano kans, ettei mitään ihmeherkkuja ainaskaa tuu, kun mä en mitään syö.  Höh, syön mä, jos ne on hyvii!

Ehkä musta ei nyt mitään kuulu ennen perjantaita, kun kerta mulla alkaa tää jouluruljanssi, mutt kyl mä vielä tuun jotain raapustaa ennen joulua, jahka äiti vaan päästää koneelle.  

Eli palataan taas!