Eilinen päivä oli aikastes tylsä. Me vaan löhöttiin koko perhe.  Mä en ees jaksanu kauheesti katella lintujakaan.  Saati leikkiä mitään, mitä äiti ja isi yritti mun kaa.  Niinku nyt jonku leikkihiiren metsästystä ja pallon perässä juoksemista.  Kun ei vaan hotsittanu.

Mutt sit illalla äiti kerto mulle yhen jutun, josta mä aika tavalla järkytyin.  Se sano, että parin päivän päästä se lähtee kattomaan mun kamun Leevin mamia!  Siis MITÄ!?  Miten niin se sitä menee kattomaan?  Mitä kattomista siinä on?  Mä jään kuulemma isin kaa tänne kotiin, kun äiti lähtee sinne kaupunkiin, miss Leevi ja sen mami asuu.  Ne menee tiätty sitä hihittelyjuomaa taas ottamaan.  Sillä tavalla.  Mutt äiti sano, että siit on kiva nähä Leevin mami ja lohdutti mua, ett sit se voi kertoo mulle Leevistä jotain juttuja, mitä muut ei tiedä.  Hih, no se kyl sopii, toivottavasti ne on tosi mehukkaita kollijuttuja :).  Ja äitin on paras sit kertoo musta miten fiksu ja upee mä oon ja mitä kaikkee mä osaan.  Vaikk kaikkihan kyl ton jo tietääki.  Jos - siis jos - mä joskus oon tehny jonkuu mokan (mikä on tiätty mahdotonta), siit ei tartte sanoo mitään.

Mua alko jänskättää.