Huhhuijakkaa!  Kylläpäs mä olen joutunu tänään taas tekemään paljo töitä.  Nurmikko piti taas ajaa.  Äiti toivoo, että se ois vika kerta tänä vuonna.  Niin muuten toivon minäkin, se on aika raskasta, ainaski mulle niinku henkisesti.  Muutenki mä oon ollu tuol pihalla äitin apuna ihan ältsisti.  Äiti leikkas vähä noita aitoja ja sitten se leikkas ton yhen marjapensaan!  Siit mä en tykänny.  Nyt mulla ei oo niin hyvä kytispaikka ku ennen.  Onneks se leikkas vaan sitä yhtä pensasta, jäi sentään joku piilopaikka toisen pensaan alle.  Sitt me ollaan putsattu kaikki lyhdyt ja pyyhitty pöytä ja haravoitu vähä ja vaiks mitä!  Mä oon ihan puhki.  Sitt piti vielä vähä siivotakki.  Onneks siin välissä mä sain lihaa.  Emmä ois muuten jaksannu.  Ja nyt jo on kaikiss kolmess lyhdyssä ulkona kynttilät palamassa, vaiks on ihan valosaa vielä.  Ihme touhuu.  Mutt ne kynttilät kuulemma palaa 16 tuntii, ett kyl ne sitt loistaa viel pimeessäki.  Illemmalla sitten kun isikin on kotona, laitetaan sisälle tuikkuja palamaan.  Onneks ne on semmoses kohtaa, ettei ne häiritse mua.

Ja mä sainkii paljo kaikkee kivaa eilen ku äiti ja isi tuli kaupasta.  Kassissa oli sisäpaistipaloja, munuaista ja memmaviilii, nam!  Ja äiti lupas, ett mä saan viel tänään kalaaki.  Vitsit, kyl nyt kelpaa!

Kyl on ihanaa kun on taas viikonloppu, me saadaan olla yhdessä koko perhe!  Aurinkoista viikonloppua myös teille kamut!

 

Päivän kissamiete:

Mitä enemmän kissa saa rakkautta,
sen suloisemmaksi se tulee.

   - Pumpkin -