Hih, mä tulin nyt ihan ite koneelle, kun äiti vielä nukkuu.  Mä karkasin sen viekusta kun se nyt vaan löhöö kun sill on pari päivää lomaa.  Ja ihan hyvin mä osasin tän koneen aukasta, hahhaa!

Nyt on jo marraskuu ja ulkona alkaa olee aika kalsa.  Oon mä siel silti. Mutt silleen vaan vähän kerrallaan.  Ja äiti ja isi saa taas olla avaamassa mulle ovee vähän välii.  Jotain ne urputtaa, mutt emmä välitä, kun ne kerta on ruvennu asuu mun kans, nii sillon niitten kuuluu palvella mua koko ajan.

Hiiruloita ei oo näkyny, ei vaikka kuinka tiirailen.  Emmätajuu mihin ne on kadonnu, emmä nyt niitä kaikkii oo syönykkää, varmasti niit jossain on.  Mutt jos ne nyt sitt lopultaki on tajunnu, ettei tää mun piha oo kaikkein turvallisin paikka.  Pitäiskös mun antaa jonkun hiirulon vaan mennä jos sattuis tulee tänne?  Ett niinku se sitt kertois kaikille, ettei mestarisaalistaja oo enää entisensä, se päästää kyl kulkemaan.  Hih ja sitt ku tulee seuraava ja seuraava, sitt mä taas oisinki mestarisaalistaja!  Mutt anteeks vaan, mä oon aina mestarisaalistaja, ei ykskään hiirulo mun pihalta veke pääse, kyl mä sanon tassupäivää!  Nii ettei toikaan suunnitelma nyt onnistu.  Pitäis nyt niitä juustobileitään ja sitt lähtisivät kotiinsa mun pihan kautta, saisin mäki taas vähän mukavaa puuhastelua.

Leevi ei nyt oo vähään aikaan käyny mummilla hoidossa, mutt kyl se parit kerrat on tääl ollu.  Sillekin on jo uponnu ne mun opetukset, siit on melkestäs jo tullu herrasmiäs.  Se ei enää jaksa spurttailla mun kans, eikä aja mua takaa niinku ennen.  Viimeks kun se oli täällä, enempi mä haastoin sitä juoksukilpailuun ku se mua.  Mä olin jo vähä turhautunukki, kun se vaan katto ja leikki mun leikkihiiruloilla.  Höh.  Mutt ihan kiva, ett se joskus aina tulee, on meill kuiteski kivaa.

Nii ja ei mee kauaakaan kun on jo joulu!  Mutt mä en taida tänä vuonna kirjottaa sille partajäbälle mitään toiveita.  Se on aika huono toteuttaa mun yksinkertaisii toiveita.  Parempi olla kirjottamatta, sill on vissiin lukutaito heikentynny.  Mä pyydän suoraan äitiltä ja isiltä, ne on varmempii tapauksia.

Mutt nyt äiti taitaa herätä!  Mä lähen nyt saman tien pyytää siltä suikista, se kuiteski kestää kamalan kauan ennenku sitä saa.

Kivaa talven odotusta kaikille kamuille!