Emmä taas tajuu.  Äiti hösöttää koko ajan.  Kohta se rupee siivoomaan, kun ei kuulema huomenna kerkee.  Se menee huomenna johkii juhlimaan. Pyh.  No, onneks isi on mun kans.  Mutt sitt lauantaina isi menee juhlimaan!  Sill on taas semmoset pikkujoulut, mitkä sill oli viimeki vuonna.  Äiti on taas selitelly sille, ettei sen sitt tarvii voittaa niit juomakilpailuja.  Ai miksei?  Jos isi kerta on niin hyvä, ett sill on mahollisuus voittaa, niin tottakai isin tarttee voittaa!  Eiks voitto oo aina niinku hyvä juttu?  Emmä tajuu totakaan.  Ehkä mulle joskus selitetään tääki juttu vähän paremmin.  Mä ainaski haluisin voittaa, jos olis vaiks jotkut syöntikisat.  Ja varmaan voittaisinki.  Vaiks äiti sanois mitä.

Mä oon ollu ihan normaali hurmaava itteni.  Oon keskustellu asioista kovaäänisesti tapani mukaan ja mulle on sanottu, ett älä huuda.  No, tää nyt ei mua paljoo hetkauta.  Oon huudellu Leeviiki, ei se vaan tuu.  Tai kyl se on yrittäny, mutt ei se pääse.  Olis jo se ens kuu, niinku äiti sano, niin sitt Leevi tulee kylään.

Mä en siis huomenna ilmeisesti saa koneaikaa, kun äiti ei tuu suoraan töistä kotiin.  Siksipä mä toivotan jo nyt kaikille kamuille hauskaa viikonloppua!