Että mua ottaa pattiin.  No tää ilma.  Tän viikon on vaa satanu ja satanu.  Tänäänki ku mä herätin äitin päästää mut ulos, ootin niin intona ett se äkkiä avais oven.  Ja höh, kun se avattiin, emmä voinu mennä sinne.  Vettä tuli ihan kaatamalla ja mä jouduin taas vaan kurkkii oven raosta.  Vaikkei mulle nyt pienet sateet paljoo merkkaa emmä ny sentäs mee mun hianoo turkkii ihan varta vasten kastelee.  Ja mull oli pissahätä.  Enkä siis voinu mennä ulos.  Mun oli pakko mennä mun omaan sisävessaan!  Mä äitille sanoinki, ett tää on ihan tyhmää, mun tarttee mennä tonne koppaan vaiks pihaa on vaiks kuinka ja paljo.  Äiti taas nauro mulle, emmätajuu.

Ja sitt vielä Leevin vanhempi mami on lähteny lomalle.  Ja sen tyttö, eli nuorempi mami on töissä.  Eli Leevikään ei oo ulkona ku vasta myöhään illalla.  Ja ei oo kauaa.  Eilenki se pääsi aika myöhään ja mä jo olin pari kertaa käyny sitä huutelemassaki, ett eksä tuu jo.  Sitt se vihdoin tuli ja mull oli aika paljo virtaa, mä rupesin jahtaa sitä.  Vedettiin vähä rallia tuol mun pihalla.  Leevilläki oli virtaa, kun se oli koko päivän ollu sisällä. Ei me kauaa kuiteskaan oltu yhess, kun äiti jo laitto oven kiinni ja Leevi meni takas kotiin.  Mutt mä olinki ollu koko päivän ulkona, aina ku vaa oli pieni väli, ettei satanu.  Mulle maitto hyvin uni äitin viekussa.