Mull on ihan mälsää. Mitään kivaa ei tapahdu.  Ei tuu siilejä, ei hiiruloita, ei edes Unskia näy.  Enkä mä muutenkaan oo tänään jaksanu yhtikäs mitään.  Mä oon vaan löhöilly, joko ulkona tai sitt sisällä.  Mutta eikös se löhöily olekin kissojen työtä.  Aika mukava työ meillä.  Menen siis jatkamaan sitä.

Päivän kissamiete:

Talon säännöt mun ihmiselleni:

Pysy omalla, hyvin pienellä osallasi vuodetta.
Lämmitä tuoliani, kun olen ulkona leikkimässä.
Huolehdi, että paras 'Tom ja Jerry' -ohjelmani
tulee aina televisiosta.
Älä ärsyynny, kun painan tassuni suuhusi
estääkseni kuorsaamisesi.
Ole valmiina vastaamaan jokaiseen tarpeeseeni
kaikkina vuorokauden aikoina.
Ota kiitollisena vastaan pieneksi lahjaksi
tuomani kuolleet hiiret.
Palkitse minun ystävällisyyteni ostamalla
säännöllisesti lohta.
Älä koskaan herätä minua - paitsi syömään.
Vältä kaikkea liikehtimistä vuoteessa,
ettet häiritsisi minua.
Hyväksy ennen kaikkea, että talossa
voi olla vain yksi pomo - minä.

   - Agatha -