Vitsit, vuos meni!  Oho!  Ja paljonks mul on ollu koneaikaa täss vuoden aikana? No niinku kaks kertaa.  Tämmöseks tää on menny, höh.  Mut kuiteski, nyt mä sain tulla sanoo, ett mull on synskät ja mä täytän nyt 14 vuta!  Nyt mä ainaski oon toosi vanhempi herrasmiäs.  Herrasmiäs mä oon ollu aina, mut nyt ainaski siis vanhempi.  Niinku vanhempi konstaapeli.  Eiks se oo niinku hianompaa kun on vanhempi jotain?  Vanhempi kirjanpitäjä? Yök.  Vanhempi kellokoneiston rakentaja?  Yök.  Kyl vanhempi herrasmiäs on paljo parempi.

Ja kuulkaas ihme on tapahtunut!  Mä en oo tänä talvena pyytäny ulos joka viides minuutti!  On ollu päiviä etten oo pyytäny yhtään!  No hei kamoon, kuka tonne 25 pakkaseen haluu mennä?!  En ees minä.  Kun kerran mä oon vanhempi.  Ja kun mä pyydän ja tietty pääsen, mä palelen ja en nää mitään!  Kun lunta on mun terassilla ainaski miljoona metrii taivaaseen asti!  Siinä mä sitt istuu tökötän rappusilla ja kattelen ja kattelen ja en nää mitään.  Joten haluun sisälle ja en pyydä enää.  On toi lumenluontipalvelu pikkasen ollu huonoo tänä talvena.  En pääse raapimispuulle, en mun takapihan vessaan, en mihinkään.  Mitä sitä sitt ulkona tekis ja palelis, höh. Eihän hiiruloitakaan nää ja on ne sen verran ovelii, ettei ne rappusille tuu.  Mä tosiaan ootan jo kevättä ja kesää!  Ja sitt mä oon vaan ulkona ja ulkona!

Mä tosiaan oon kyllästyny tähän talveen ja haluuuuuun kesän!!

Mä taidan ruveta talviunille loppuajaks ja herätä sitt vast ku lumet on sulanu ja mä pääsen taas ulos just sillon kun mulle sopii

Mutt kamut hei!  Mä uskon vakaasti ett se kesä tulee ja sitt meill on taas kivaa!  Pitäkää ittenne kissoina!

Nii ja mun hyvil kamuil Mustalla ja Harmaalla on huomenna synskät!  Joten paljon onnee heille kans!