Minä, Reeti Valentin, äitin ja isin kultapoika, täytän tänään kokonaista 13 vuta!  Aikas paljo jo vai mitä.  Mutt ei tunnu missään.  Mä oon yhtä vetree ku ennenki, tai ainaski melkein.

Mä sitt kysyin äitiltä ett miten se meinaa juhlistaa mulle tätä mun hianoo päivää.  Ei kuulemma mitenkään.  Höh.  Ihme touhuu.  Mä nyt vähintään ajattelin, että saisin kunnon bileet tai jotain, mutt ei.  Tosin kun äitillä ja isillä on tänään kauppapäivä, äiti lupas tuoda mulle jotain ekstraa.  Toivottavasti ei mitään tyhmää leikkihiirtä.  Tois oikeen hiirulon, siitä mä tykkäisin!  Tuskin äiti tai isi kuiteskaan osaa saalistaa semmosta, mä vaan täss huushollissa osaan.  Ja aika hyvin osaanki, vaik ite sanonki.

Ehkä mä taas sain mun synttärilahjan niinku etukäteen ku Leevi oli viime viikonloppuna mummilassa ja me hengailtiin pari päivää.  Se oli kivaa.  Ja nyt mä jopa sain ekan kerran nuolla mun pikkuveikkaa viis sekkaa!  Mä kun oon tämmönen herrasmiäs ja Leevi kerta on silleen mun pikkuveikka, mä haluun pitää siit huolta ja oon useesti yrittäny nuolla sitä otsasta, mutt se heti läppäsee mua.  Emmätajuu.  Mutt viimeks mä siis sain huolehtii siitä, eikä se läppässy heti.  Äiti ja isi oli ihan ett voi ku söpöö.  Emmätajuu sitäkään mitä söpöö siin nyt on.

Mutt ei mull kaikki hyvin kuiteskaan oo.  Se mun lekuri, se Pilvi-täti lähetti taas mulle kirjeen ja selitti, ett muistanksmä ett mun rokotukset pitää uusii ja silleen.  No en ois halunnu muistaa, mutt äiti oli jo muistannu ja tilannu mulle ens lauantaiks vuositarkastuksen. Siis YÄK!  Taas mä joudun siihen peltilootaan ja sitt mult taas imetään verta ja vaiks mitä.  Eläinrääkkäystä sanon mä!  Tämmöset pitäis lailla kieltää, eiks vaan!

Mutt emmä aattele sitä vielä.  Mull on nyt synttärit!  Mä ootan iltaa ja katon mitä se äiti ja isi tuo sielt kaupasta.

Kivaa talven jatkoo kaikille!