Siis äiti kerto äsken ihan kaameen jutun!  Se meinaa mennä maanantaina töihin!  Entäs minä sitten?  Mä oon tottunu nyt jo siihen, ett äiti on joka päivä kotona.  Palvelemassa mua, antamassa suikista ja päästämässä ulos ja sisään.  Mites näitten hommien käy?  Emmä enää muistakaan mimmosta on palloilla päivät pitkät yksin kotona.  Ja sitt äiti viel sano, ett se joutuu ylitöihin.  Siis kamoon!  Niinku ei se jo olis tarpeeks, ett mä joudun olee yksin, mutt ett vielä niinku pitempään.

tältä mä näytin kun äiti kerto

Mä oon kyl nyt ihan järkyttynny.  Ei se auta, vaikk äiti sanoo, ett sen pitää mennä tienaa mulle suikisrahaa, kun ei oo lottovoittookaan tullu.  Onhan isi ollu tienaamassa koko ajan!  Mä luulen, ett äiti vaan haluu enempi rahaa, ett se saa ostaa itelleen jotain, hmph.

Mutt en kai mä tälle mitään voi, enkä voi estääkään, äiti on paljo isompi ku mä.  Kai mä sitt taas alan vaan olee tälleen päivät pitkät, kattelen ikkunasta ulos.

Voi voi.

Mutt kuiteski kivaa viikonloppua kaikille kamuille!