Mä oon kokonaan unohtannu kirjottaa sille partajäbälle!  Mä oon aina kirjottanu 3. päivä niinku viime vuonna.  Nyt on vaa ollu kaikkee, mull on tää nuttu ja äitil jalka pipi, se kirje vaan on joteski unohtunnu.  Mutt pakkohan mun on kirjottaa, se pukki on varmaan jo parta pitkällään oottanu, ett missäs sen maailman parhaimman poikakisun kirje oikein viipyy.  Elikäs:

Dear Santa,

Huomasiksä ett mä puhun kielillä?  Aattelin laittaa ton tervehdyksen tolla ulkomaankielellä, jos sä jotenkin tajuisit paremmin kun muutenki joudut ympäri maailmaa lentelee.  Kun sulla pikkasen on noita ymmärtämisvaikeuksii ollu.  Mutt toiveisiin.  Arvaa, en enää haluu sitä hiirenkolostapelästyttämiskonetta enkä sitä Kadonneen hiiren metsästys-DVD:tä.  Nää toiveet on ollu sulle viime vuosina ylitsepääsemättömän vaikeita, joten anti olla.  Voisit laittaa ne sun tontut uudelleenkoulutuskurssille, kun eivät oo osanneet noita tehä.  Eikä mulla muutenkaan kaameesti toiveita nyt oo.  Parit pienet vaan.  Niinku ett voisiksä mitenkään vaikuttaa siihen, että mä saisin tän nutun pois päältäni ees jouluaatoks?  Niinku joululahjaks?  Kun tää kutittaa mua ja mä en pysty raapii enkä nuolee.  Äiti jotain höpöttää, ett mun pitää pitää tätä niin kauan, ett karvat vähä kasvaa toss mun pipissä.  Mutt hei kamoon, ei enää jouluna!  Soita vaiks äitille ja sano sille ett se repäsee tän rätin veke josset ite kerkee tulee aattona.  Ja sitt mä toivoisin ett äitin jalka paranis.  Se on kuule kaameeta katottavaa kun se koikkelehtii noil kepeillä.  Jos et ihan jouluks voi järkätä, niin sitt heti sen jälkeen jooko?  Ja anna sille lahjaks joku semmonen kyky, ettei se kaatuilis tuolla ulkona.  Kasvata sille kynnet tai jotain.
Kun mä kerta oon ollu älyttömän kiltti ja söpö, kai sä voit nää toiveet täyttää?  Kato nyt vaikka, enks ookki ihan kiltisti
2129384.jpg

Tietty sä haluut tuoda ihan väkisin mulle niit leikkihiiriä, niin tuo vaan, emmä niillä kyl kuiteskaan leiki.  Mutt jos sulle tulee hyvä mieli niin ookoo.  Mä jään oottamaan jouluaattoa ja katon taas ett miten nää jutut on menny perille.
HYVÄÄ JOULUA!

Terveisin
Reeti Valentin
maailman paras poikakisu, kentlemanni, paistimaisteri, mestarisaalistaja