Must tuntuu, ett nyt on sitt se kesä!  Ulkona on kiva olla, aurinko lämmittää turkkia.  Leevin kans vedellään spurtteja tai sitt vaan ollaan.  Vihdoinki äiti laitto siihen isoon kippoon meille vettä.  Mutt sit se meni pilaamaan sen kun se laitto sen ihme suihkutuksen päälle.  Höh, ei siit silloin voi juoda.  Onneks se suihku ei oo aina päällä.  Mä en oikeen voi ymmärtää ton äitin ajatusmaailmaa, kun se kerta laittaa paljosti vettä, se pitää pilata kaikenmaailman suihkuilla.  Mutt äitihän onki vaan ihminen, mun on pakko hyväksyy se, ei sen aivokapasiteetti riitä.

Viime viikonloppuna isi rakensi mulle ihka oman ulkohuussin.  Tai ei siin mitään seinii tai kattoo oo, mutt semmoset puulaudat kehikkona.  Se on ihan kiva.  Äitii jänskätti, ett kelpaaks se mulle.  Se katteli ihan hiljaa kun mä menin haistelee sitä uutta rakennelmaa.  Isi laitto siihen oikeen hiekkaaki.  Kun mä olin kaikki haistellu ihan perin pohjin, mulle tuliki kakkahätä ja sitt mä tein sen just siihen.  Äiti huokas helpotuksesta.  Emmätajuu miks.  Tai jotain se selitti, ett nyt on hyvä, ei tartte korjata jotain jätöksii pitkin pihaa.  Mitä ihmeen jätöksii??

No, nyt on joka tapauksessa taas viikonloppu.  Siis vihdoinki.  Saa taas olla koko päivän ulkona ja kattella lentävii paisteja.  Ties vaikka joku haluis sanoo mulle tassupäivää.

Ihanata viikonloppua kaikille kamuille!

1601204.jpg