Terve taas pukki!  Niin se vuosi on taas vierähtäny, taas on kolmas joulukuuta, muistakkos kun viime vuonna kirjotin sulle?  Ja toivoin niit vaatimattomii joululahjoja?  Joita mä en saanu?  Ai et?  No, siks mä kirjotanki taas uudestaan.

Mä oon huomannu, että sulle ja sun tonttuapulaisilles on aika ylitsepääsemättömän vaikeeta toteuttaa mun toiveita.  Niinku se hiiren kolostapelästyttämiskone.  Ja Kadonneen hiiren metsästys -DVD.  Ja ne muut mun pikkuriikkiset toiveet.  Siksipä mä aattelin tän jutun toisell tavalla.

Katos, kun äiti ja isi on tehny semmosen hullun päätöksen, ettei ne osta mitään joululahjoja tänä vuonna.  Paitsi yhelle pikkulikalle.  Sille joka aina käy sotkemassa mun lelut, kun se käy kylässä.  Noh, mä sitt aattelin kanssa, nyt kun toi mun uus titteliki velvottaa, toimii silleen kentlemannina ja olla toivomatta yhtään mitään.  Juu-u, luit oikein: en yhtään mitään.  Pyyhi vaan niit rillejäs, ei toi tosta silti mihkään muutu.

Oikeessa sä siinä oot, että mulla on jo kaikkee.  Ja vähä ylikin (lisä ei tietenkään olis pahitteeks).  Mulla on lämmin koti, mulla on ruokaa, mulla on kamuja, mulla on paljo kivoja tavaroita.  Emmä oikeestaan mitään tartte, ainaskaan paljo.

Mutt enhän mä nyt voi sua ihan pälkähästä päästää, pakko sitä jotain toivetta on laittaa, turhahan tää kirje muuten ois.  En vieläkään haluu itelleni mitään, usko nyt, mutt mä haluisin, ett sä ottaisit tosissas ees mun kamujen toiveet.  Jos suinkin kykenet.  Ne on kivoja kaikki ja ne kaikki ansaitsee jotain kivaa jouluaattona.  Jos joku on kipeenä, lahjota sille parempi olo.  Jos joku on yksinäinen, anna sille kaveri.  Jos joku haluu jotain herkkua, vie sille sitä.  Saiksä noist edellisist niinku langanpäästä silleen kiinni, ett mitä mä tarkotan?  Toivottavasti.  Mulle sun siis ei todellakaan tarvii tuoda tänä jouluna mitään, jos mä jotain tartten, mä pyydän äitiltä ja isiltä.  Ne on niinku muutenkin varmempii tapauksii mun toiveitten täyttämisessä :)

Nii ja anna viel kaikille iloinen ja lämmin joulumieli.

Kiitos.

Terveisin Reeti Valentin
äitille ja isille maailman paras poikakisu
paistimaisteri
kentlemanni