Eilen naapurin Leevin luona oli yks väärärotunen kylässä, elikäs siis koiruli.  Mä olin pihalla ja aloin ihmettelee, miks Leevi oli niitten terassilautojen alla ja kurkkaili sieltä.  Tai en mä enää siin kohtaa ihmetelly, kun mä olin sen väärärotusen jo nähny kans.  Isi katto ikkunasta ja sano äitille, ett miksi poika kulkee noin matalana.  No ne tuli sitt ulos kattoo ja näki kans sen karvapallon.  Sen nimi oli Rollo.  Kyl Leevi sen tuntee ja oon mäki sen aikasemmin nähny, mutt mä aloin miettii, ett pitääks mun mennä jelppii kaveria, kun se tolleen kyyhöttelee lautojen alla.  Mä menin ihan tohon aidan viereen ja Rollo alko tuijottaa mua ja puhuu sitä käsittämätöntä kieltään.  Sitt Leevin mami nosti Leevin veke sieltä alta ja Leevi juoksi tonne pihan perälle.  Rollo alko haukkuu mun isii ja äitii.  No, sen mä kyl tietty ymmärrän.  Sitt Rollo juoksi Leevin perään, kai se halus leikkii, mut Leevii ei just sillon hotsittannu.  Mä kattelin ja mietin miten mä pääsisin Leevin puolelle näyttää sille otukselle, ett kenen pihat nää niinku oikeesti on.  Mutt enhän mä päässy tieteskään.  Mun äiti ja isi vaan naureskeli Leevin mamin kans.  Mitä ihmeen nauramista tässäkin jutussa muka oli.  Sitten ne meniki kaikki sisälle, Leevi kans ja mä jäin viel aidalle hetkeks kattomaan ja vahtimaan, ett kaikki on niinku ookoo.  Kun ei mitään tapahtunu, mä tulin kans sisälle.

On se kumma kun noita väärärotusia on alkanu näkyy vähä siellä sun täällä.  Oottakaas kun mun karvat kasvaa ja päästään taas Leevin kans yhessä juoksee, sillon ei väärärotusilla oo sijaa!

Nii ja sitt mun piti viel sanoo, ett mun äiti ja isi on vähä hassuja.  Isi sano mulle eilen, että mun pitäis laittaa kalenterin nimeks Pussycat Dolls.  Äiti sano siihen, että oli taas niin miehinen kommentti.  Sitt äiti sano, ett mimmonen kalenteri tehään sitte seuraavaks, kun nyt on ollu kollikalenteri ja tyttökalenteri tulossa.  Seukkaavien parien kalenteri?  Ihastuneitten kalenteri?  Mä sanoin siihen, ett mä nyt teen ensteks tän kalenterin, oota nyt vuosi vielä, ennenku alat tollasii miettii.  Huoh.  Ja täällä mun tarttee asuu.