Pöh.  Ulkona sataa.  Eilenki sato.  Pöh.  Ei siell voi olla nyt kunnolla.  Toissailtana oli vähä kivaa kyl.  Mä metsästin pihalla kaks Turree.  Turrethan on niita isoja kamalan paksuja kimalaisia.  Hih, äiti katto ikkunasta ja ihmetteli miks mä oon niin tarkkaavainen ja sohin tassulla.  Sitt se näki turren.  Se turre oli aika kaput jo sillon.  Sitt mä tulin välillä käymään sisällä ja kun menin uudestaan ulos yks toinen turre tuli keljuilee mun naaman eteen.  No, mun piti sitt seki saalistaa ja syödä.  Äiti sano yök.  Sitten mä juoksin intona ja astuin vahingossa sen ekan turren päälle ja se viel oli hengissä ja pöristeli tietty, kun mun tassu osu siihen.  Sitt mä sain vauhtii ja juoksin hulluna mun tolpan luo.  Äiti jo luuli, että se ötökkä pisti mua, mutt kuulemma ei noi pistä.  Ei ainaskaa mua pistäny.  Mua vaan kutitti tassusta niin mun tartti mennä raapii mun tolppaan.

Äsken äiti pilas taas mun saalistuksen.  Mä olin tossa ovenraossa kun en viittiny sateeseen mennä.  Mutt sitte mä lähdinki ihan yhtäkkii mun parhaalle kytispaikalle tohon mun kuusen alle ja äiti huomas sen.  Ja kun mä kerta menin sinne, äiti heti arvas, että jossain on varmaan nyt joku lentävä paisti ja juoksi kameran kans mun perään ja kolisteli kaameesti.  Kai nyt kaikki paistit pelästyy semmosta meteliä ja lähtee karkuun, höh.  Eli emmä sitt saanu mitään kunnon saalista taaskaan.

Tälleen mä oon
530604.jpg

Nooh, onhan tätä kesää viel jäljellä :)  Aika paljonki, kun kerta kunnon kesä ei oo ees viel alkanu.  Mä oon satavarma, että saan mä tänä kesänäki muutamat siivekkäät tassuihin.  Ei äiti pysty mua koko ajan vahtimaan lälläslää.

Eikä sitte muuta ku kivaa viikonloppua kaikille!