Jiihaa, se on taas perjantai!  Mä oon jo ollu vaiks kuinka paljo ulkonaki.  Ja meill ei oo paljoo yhtään lunta, puolet tost mun pihasta viheriöi.  Kesä tulee, kesä tulee!  Äiti vaan ei taas tykkää kun mä möyrin tuoll pihalla ja sitte mä tuun sisälle ja ravistelen tassujani ja niist lentää kauheesti multakokkareita ympäriinsä.  Hih, mutt ei se mua haittaa.   Ja täytyyhän mun saada mun tassut puhtaaks, eikö?

Huomenna illalla me ollaanki sitten isin kans niinku vaan miästen kesken.  Äiti kun taas lähtee tonne Leeville ja Hössölle.  Juu ei, ei mua oteta mukaan.  Pah, mä leikinkii sit isin kans kaikkee kivaa ja me jutskataan ja tehään vaiks mitä!  Hähhää, jääpäs äiti paitsi kokonaan meidän kivoista jutuista.  Nii, ja mä kuulin, ett Mustan ja Harmaan äiskä menee kans sinne.  No just joo.  Nyt joutuu jo muutki kamut palloilee itekseen ku orjat vaan hilluu ties missä.  Tulkaa vaan meille, keksitään kolmisteen jotain kivaa!  Okei, otetaan isi mukaan, eli nelistään.  Eikä kerrota mitään, mitä ollaan tehty ja leikitty ja syöty.  Saapahan noi mamit opetuksen, hihhii.

Mutt ennen huomista on vielä paljo touhuttavaa.  Pitääki mennä kattoo toi reviiritilanne ja tsiigailla näkyiskö naapurin Leevii.  Sitte mä vähä kaivelen lisää tuoll mullassa ja tuon niit kokkareita sisälle.  Annan pientä puuhastelua äitille :)

Puuhastelkaa tekin kamut kaikkee kivaa viikonloppuna!