Tai kait se on vieläki joulu, mutt joulupukkipäivä on jo ohi :).  Tänään me ollaan äitin kans vaan löhötty, isi meni jo töihin.

Mutt mäpäs vähä kerron teille.  Perjantaina meill oli vieraita.  Se pieni ihminen tuli taas kylään leikkii kaikill mun leluilla, höh.  Vähänks mä katoin kun tulin ulkoota, ett mitä tääl oikeen tapahtuu.  Se pieni ihminen omi kaikkii mun juttuja, Hipsuhiirulomaton ja mökin ja Kaalepin ja pallot ja.....

Kattokaa vaikka! Täss se nukkuu MUN Hipsuhiirulomatolla
313463.jpg

Ja täss se on änkeny ittensä MUN mökkiin ja Kaaleppiki on sen alla!
313464.jpg

Onneks se ei jääny asumaan meille, ois voinu tulla sanomista vähä enempi siitä, ett kenen tavaroit tääll oikeen on.

No sitte jouluaattoon.  Mä vähä olin hermostunnu, ett saanksmä nyt sitten mitään lahjoja.  Vaiks mä tiesin, että oon ollu ihan kiltti.  Onneks se pukki ei ollu kuunnellu äitii, vaan toi mulle monta lahjaa!  Ja kaikki oli ihan kivoja!  Täss on kaikki mun tavaralahjat samassa kuvassa:
313469.jpg

Eli mä sain tommosen hianon hiiriongen!  Me jo leikittiin isin kans sillä :)
313471.jpg

Sitt mä sain naapurin PikkuLeeviltä aivan ältsin makeen lahjan!  Sen mami oli ihan ite maalannu musta taulun!  Ja se ei ollu nähny mua ihan läheltä ku vaan vast sillon kun se toi ton lahjan meille.  Se on vaan kattonu mua tuolt aidan toiselta puolelta.  Mutt toss kuvass on just niinku mun kuusi, jonka alla mä aina kyteksin.  Mä tykkäsin tästä lahjasta.  Eiks ookki hiano!
313468.jpg

Sitte mä sain 'kissakaverin', hih.  Äiti anto sille nimeks Ronja.  Nyt meit on täällä sitte ärrävalta, kun mun ja äitin ja Ronjan nimet kaikki alkaa ärrällä.  Isi joutu alakynteen hihi. Tää on tiätty leikkikissa.  Se maukuu ja hurisee ja heiluttaa häntää ja pitäis mennä maateki, mutku isi ja äiti ei löydä siit jotain nappulaa sen masusta, mistä sen sais toimimaan oikein, huoh.
313470.jpg

Ja sitte!  Kaikkeist paras lahja oli uus sänky!  Että mä tykkäsin siitä ja äiti ja isi oli ilosii.  Äiti vähä pelkäs, ett mä hylkäisin sen heti, mutt eihän noin ihanast sängyst voi olla tykkäämättä!
Tässä mä ekaks tutustun siihen
313466.jpg

313465.jpg

Sitte mä käynki siihen heti nukkumaan.  Isi nauro, että siitä kun mä ekan kerran näin ton sängyn, niin poistuin siitä vasta yli kaks tuntii myöhemmin.  Mä vetelin unta palloon keskellä olkkarii :) Mä otin hiirulonki nukkuu mun kans
313467.jpg

Eli ihan kiva joulu mulla oli.  Tän kaiken lisäks mä oon tietty syöny herkkuja.  En valita yhtään.  Massu on mukavasti täys ja hyvä mieli.  Mukavaa joulunjatkoa vaan kaikille!