Se on sitten taas se aika vuodesta.  Mä ajattelin, että se joulupukki hiffais tän mun kirjeeni paremmin kaikkien joukosta, jos mä kirjotan samana päivänä ku viimeki vuonna.  Joten:

Rakas Joulupukki!
Mä oon se sama Reeti, joka on joka vuos sulle kirjotellu ja toivonu vaatimattomia lahjoja.  Ja joita sä et oo tuonu.  Niinku nyt esmerkiks viime vuoden toiveista ei tullu hiiriterraariota, hiiren kolostapelästyttämiskonetta tai akvaariota.  Nää ei ollu mun mielestä mitenkään ihmeellisii toiveita, mutt en mä vaan saanu niitä.  Ymmärrän hyvin, että ikä painaa teikäläistä ja asioita voi unohtuu, mutta eikös sulla oo niitä tonttuapulaisia, kai ne jotain tajuu kans?

Mä olen ollut erittäin kiltti poika, jos haluat varmistuksen siitä, pirauta äitille.  Se sanoo varmalla ihan samaa.  Nii että voisit sä nyt tänä jouluna tuoda ees jotain mun toiveista?

Mä haluisin edelleenkin sen hiiriterraarion.  Se kato sopis niin hyvin mun imagoon.
Sitt mä haluisin lentävii paisteja sisältävän lahjan.  Ne lentävät paistit on niin nättejä, eiks sunki mielestä?  Äitin mielestä ainaski on, kun se aina sanoo, etten mä sais niille sanoo tassupäivää, kun ne on niin nättejä.  Mutt jos sä toisit niitä, tuskin äitikään vois sitt kieltää.
Seuraavaks mä haluisin tomaattisardiinikastiketta.  Ei niit sardiineja, vaan sitä kastiketta.  Ja pikkasen enemmän ku viime vuonna, kiitos.
Myös kunnon annos suikalelihaa jouluaattona tekis gutaa.
Ja sitte mä haluisin uuden sängyn.  Ei toss vanhassa mitään vikaa silleen oo, mutt ois kuiteski kiva saada ihan oikee sänky, eikä tollanen äitin viritelmä Ellos-laatikosta.  On se ihan pehmee ja hyvin oon nukkunnu siinä, mutt joteski olis kiva olla ihan oikee sänky.
Kadonneen hiiren metsästys-DVD sulta jäi kans viime vuonna pois pukinkontista.  Joten sen mä haluisin, kun en oo vieläkään sitä nähny.
Enkä pane pahakseni, jos mä saan kaikkii muitaki herkkuja, vaiks semmosii, mitä en oo ennen maistanu.
Jos toi hiiriterraario on sulle ihan ylitsepääsemätön juttu, niin voit sä sitt tuoda niit leluhiiruloita mulle.  Mutt tuo sitt monta!
Enkä mä oikeen muuta keksi.  Eiks ollukki aika pieni lista.  Et voi väittää mua ainaskaan materialai...materialistiks.  Yks toive on kuiteski vielä. Vie kaikille mun kamuille kans niitä juttuja mitä ne haluu.  Se ois niinku reilua.

Eikä sun taaskaan kandee tallentaa tätä sinne 'maailman paras poikakisu' -kansioon, kyll mä kirjotan sulle sitt uudestaan ens vuonna.
Hyvää Joulua!