Siis tää mun residenssi oli eilen ihan sekasin!  Äiti ja isi alko touhuu vanhan tietsikkapöydän kaa ja ne tyhjensi sen tonne olkkarin lattialle.  Siäl sitt oli tietsikkaa ja tulostinta ja kirjoja ja johtoja ja laatikoita ja vaiks mitä.  Ja tätä ne alko tekee sillon ku mä olin ulkona, joten en tiätty huomannu heti.  Ovi oli raollaan (ihme) ja sitt ku mä tulin sisällä käymään, mä melkeen törmäsin tietsikan torniin.  Mun piti ottaa hirvee loikka sen yli, että pääsin jatkamaan matkaa.  Vähänks mä katoin ett mitä tääll tapahtuu.  Mutt ei ne onneks kauaa siin mun tiellä ollu, kyl ne sitt katos ja mä pääsin taas kulkee ihan ookoo.

Eilen illalla oli 10 astetta pakkasta.  Se jo vähä tuntu tassuissa.  Ei edes mua hotsittanu pyytää hirveesti ulos.  Eli mä niinku vähä säälin äitii ja isii ja annoin niitten olla sohvalla, ettei niinku tarvinnu jatkuvasti olla availemassa mulle ovia.  Päivemmällähän se ovi oli raollaan ja sillon mä sain tarpeeks juosta ulkona ja sisällä.  Tarttee varmaan mennä kattoo tän päivän tilanne, ett voiks tuoll ulkona tänään olla.