Höh, meill on iha vähä vaa enää lunta ja sitäki vaan siellä täällä.  On aikas ruman näköstä.  Eilen en sitte saanu paljoo ulkona ollakaan, kun äiti tuli vast isin kans kotiin.  Äiti oli ottanu hihitysjuomaaki, pah.  Sen piti vaan syödä.  Mutt ei se paljoo hihitelly kuiteskaa.  Sitt ne lämmitti saunan, mut ei mua hotsittanu mennä.  Olin senkin ajan ulkona mieluummin.

Ja tänä aamuna äiti meinas pyörtyy! No ku toi dino oli lattialla.  Se alko heti kyselee multa, että oonksmä leikkiny sen kans, kivakiva.  Höh, en tiäteskään ollu.  Mä vaan olin tönässy sen veke tieltä, kun hain mun hiiruloita.  Mä millään dinolla...

Tänään on taas kauppapäivä, nam.  Mitäköhän hyvää mä saan.  Ainaskii suikalelihaa, mutt vois mulle tuoda jotain ekstrahyvää kans.  Siell kaupassa missä äiti ja isi käy, ei vissiin oo myytävänä oikeita hiiruloita tai lentävii paisteja.  Jonkuu semmosen mä voisin nyt haluta, kun ei oo vähään aikaan tassuihin tarttunu.  Mutt äiti vois yllättää mut ilosesti jollain muulla namilla.  Se kyl sano, että sen pitää ostaa vähä jotain juttuja jollekulle kollille ja likalle.  Kun se menee kylään.  Ihan vapaasti vaan, mut mulle kuiteski enemmän ku niille!