Siis onks joulu jo?  Ei voi olla, ku tääll kotona ei oo edes mitään joulukrääsää viälä.  Mutt meil on tänään kinkkua!  Se on toss tiskipöydällä.  Ja se on aika pieni, mutt äiti sano, ett nyt syödään jouluruokaa.  On laatikoitaki.  Mä niin tykkään kinkusta just sillon, kun se otetaan uunista.  Nam. Tosin mä saan sitä vaa iha vähä, ku äiti sanoo, ett se on liian suolasta mulle.  Mutt saan kummiskii maistaa ja aina se on ollu namia.  Sitt ku se on kylmenny, mä en enää tykkää siitä.  Vitsit sentäs, en viäl aamulla tienny, että tänään on tosi herkkupäivä.

Ja eilen sattu kans hassu juttu.  Äiti kun on ihmetelly, ett syön niin vähä sitä suikalelihaa ja sitt se oli ostanu munuaista mulle.  Kun se palotteli sitä tohon lautaselle, mä aloin ahmii ihan hirveellä vauhdilla sitä.  Äiti sano, ett älä nyt hyvä poika tukehdu siihen.  Sitt se naureskeli, että oonksmä ollu nälässä.  No arvaa!  Hitsi, ei äitikään koko ajan syö samaa ruokaa, emmäkään aina jaksa.  Siis se munuainen oli niiiiiin hyvää!  Mä sain sitä viel tänäänki pikkasen, ihanaa.

Ja äiti lupas mulle tänään viel kalaaki.  Voi, että!  Kyllä tän kollin nyt kelpaa!