Hihhii!  Pakko tulla heti kertoo kamuille tää juttu!  Mä näinkii tänään, kun mun äiti lensi!  Joo-o.  Mä nääs tulin kauheet vauhtii taas sisälle hiirulo suussa.  Dippadappadeijaa, hiirulo suussa, trallallaa.  No äiti otti semmosen hirveen spurtin tost sohvalta mun perään ja yritti ottaa mut kiinni, kun olin tietenkin matkalla makkariin.  Sillon se sitten lensi.  Se meinaan liukastu joteskin ja lentäen kaatu tohon mun Hipsuhiirulo-maton päälle ja kuulemma sen polviki muljahti ja nyt sitä särkee.  Vähän mä ihmettelin, mitä se mesoo.  Siin lattialla sitten kun se rötkötti, se vaan huuteli, että ei Reeti, ei Reeti!  Mä olin just menossa sängyn alle, kun pysähdyin ja rupesin miettii, että onks äitillä joku hätä, kun se noin huutaa.  No, äiti sitten konttas mun luo ja veti mut veke makkarista.  Sitt se pääs jo ylöskin.  Se hiiri vielä jotain vikisi mulle, että hyvä jäbä, leikitääks kissaa ja hiirtä, mutt en mä päästäny sitä.

Sitten äitiki alko mua taas kauheesti kehumaan, kuinka hyvä poika mä oon ja kuinka hieno saalis mulla on.  Mä aloin heti kehräämään kauheesti ja laskin sitten vihdoin sen hiirulon lattialle.   Sitä ei enää huvittanu leikkii.  Sitt mä kieriskelin ja taputtelin sitä siimahäntää ja äiti silitteli mua ja kehu.  Sitt mä nappasin taas sen ötökän suuhun ja heittelin sen kylppäriin.  Sieltäki äiti haki mut pois, mutta kehu kuiteski koko ajan.  Eteisessä mä otin sen sievästi tassujen väliin ja sitten jo koppasin sen suuhun siihen malliin, että rupeen tässä apetta vetämään.  Mutta noup.  Äiti sai mut kehuillaan ja silittelyllään viel kerran irrottamaan otteeni ja sitten meikäläistä jo vietiinki makkariin ja ovi kiinni.  Kuten arvata saattaa, hiiruloo ei enää näkyny kun pääsin sieltä pois.  Mutt kuiteski, kyllä tää kissan elämä on joskus ihanaa!

Tosin äiti jotain valitteli, että just kun se oli imuroinu, mä toin kaikkee roskaa sen hiirulon mukana.  Ei haittaa mua yhtikäs, hihhii!  Imuroi mun puolesta vaiks uudestaan :)

Äiti kerkes parit kuvat ottaa musta.  Tässä mä leikin sen hiiren kaa eteisessä
172651.jpg

Sitt äiti yritti ottaa vähän lähempää kuvaa musta, mutta hih, just hetkee ennen ku se salama välähti, mä jo kuljetin sen saaliin kylppäriin, joten tuli vaan tämmönen kuva, hahhaa!
172652.jpg