Mä olin taas eilen aika kauan yksin kotona ja sisällä, pah.  Taas äiti joutu kantaa mut sisälle, kun en suostunut kävelemään ite, hih.  Mun pitäis varmaan lihottaa itteeni vielä isommaks, ettei se jaksais kantaa mua.

Noi lähti siis jollekin asuntomessuille ja oli siellä monta tuntii!  Ne oli kattonu kaikenmaailman asuntoja ja ne oli ihan kamalan väsyneitä kun ne tuli kotiin.  Mitäs lähtivät.  Mutt ne kerto, että ne kämpät oli ihan ihmeellisiä.  Pienemmätkin kolmessa kerroksessa.  Ja mitkä pienemmät?  Emmä tajuu.  Äiti naureskeli, että jos me asuttais semmosessa, ne ei ikinä löytäis mua, kun pitäis kolmesta kerroksesta ettiä, eikä koskaan tietäis missä kerroksessa mä oon, hih.  Se oiski aika jännää.  Mutt en mä haluu täält muuttaa mihkään!  Tää on mun koti!  Ja mun hyvä piha!  Äiti sano, että ei me mihkään lähetä, niissä kun ei ois ollukaan mulle mitään semmosta pihaa, että voisin olla ilman valjaita.  Huh, vai vielä valjaat.  Onneks me ei muuteta.