Ei varmalla oo mun vika tää juttu!  Isi löys eilen illalla tuolta pihan perältä linnunraadon.  Vannon ja vakuutan, että mulla ei oo sen asian kanssa mitään tekemistä!  En kait mä nyt jättäis saalista johkii pihalle!  Ainahan mä tuon ne kotiin näytille.  Enhän mä ollu ees syöny sitä.

No, kun isi kerto tän raatojutun äitille, ne meni poistamaan sen tipun sieltä ja ne katto, että se oli jo muutamat päivät ollu siellä.  Enkä mä ollu yhtään kiinnostunu siitä.  Ainoostaan mä pelästyin kun ne tuli haravan kanssa sen tipun luo ja juoksin äkkiä kauemmas, kun aattelin, että muahan tässä tiätty taas syytetään.  Mutta onneks ne ei pahemmin alkanu mesoomaan.  Äiti sano, että sille on kyl käyny jotain muuta ku mun tassut.  Hyvä juttu, selkis tääki homma.  Olinhan mä sen raadon jo huomannu, mutt ei mua kiinnostanu se olleskaan.  Yäk, vanhaa lihaa.  Yritin mä kerran äitille kertoo siitä, mutt ei se mitään taas tajunnu, sano vaan mulle, että mitä asiaa sulla taas on, kun noin pitää pulista.  Huoh, just joo.