Vitsit, Papulle tuli eilen joku koira kylään.  Mä olin pihalla ja sitt se koiruli katto mua ja alko haukkuu.  Äiti tuli tietty ulos kans kattoo, ett mikä on meininki.  Mä tuijotin sitä haukkujaa tuol pihan toisella puolella mutt sitten kun äiti tuli ulos, mä juoksin sen viereen.  Pakko myöntää, että tuli turvallisempi olo, kun äiti oli mun kaa.  Mä olin sitt heti lähöss tohon Papun ja mun välisen aidan viereen vähä näyttää sille karvatassulle, ett kuka tääll määrää.  Mutta äiti kielsi ja mä tietty tottelin. Kun kerta oon hyvä poika.  Ja se koiruli juoksi ympäri ämpäri pitkin Papun pihaa ja haukku koko ajan.  Sitt se taas tuli kurkkaa mua aidan viereen ja sitt se vielä kosketti aitaa ja yritti heiluttaa sitä!  Mutt se oli semmonen pieni koiruli, äiti sanoki, että se oli varmaan puolet pienempi ku mä, joten ei se aita ollu moksiskaan.  Ja jos se ois tullu mun puolelle, mä oisin heti näyttäny sille taivaan merkit!  Kyll mä sellasen rääpäleen oisin päihittäny, hih.  Mutt aika pian se koiruli sitten lähtiki jo veke.  Mä sitten jatkoin normaalioleskelua.

Päivän kissamiete:

Kissat nukkuvat, koska se on
niiden ainoa tarkoitus tässä elämässä.
Ihmiset nukkuvat, jotta niillä olisi
voimia palvella kissaansa.

   - Söpö Li -