Siis voihan rähmä!  Mun pihalle änkes tänään yks siili.  Enkä mä ees ekana huomannu sitä!  Äiti oli laittamassa pyykkejä kuivumaan ja sitten se yhtäkkii hokas, että metrin päässä siitä oli se piikikäs otus.  Ja se siili repi siinä ruohoa ja kanto niitä korsia sitten tohon yhteen nurkkaan, ihan kuin olis alkanu tekee pesää!  No, sitten äiti tietty haki mut tuolt vähä kauempaa, koppas syliin ja alko kuljettaa sisälle.  Ensteks se näytti, että kato mikä tossa on!  Just joo, ensteks näytetään ja sit läntätään makkariin ja ovi kiinni!  Mä en oikeen ees kerenny tajuumaan, ett mikä on homman nimi.  Miks mä tääll oon oven takana hei!

Äiti ja isi ihmetteli sitä otusta, kun se ei välittäny yhtään, vaikka ne huuteli sille ja taputteli käsiään ja vaikka mitä.  Se vaan repi ruohoo ja kanto siihen nurkkaan.  Ja sitten tietty ne otti siitä kuvia ja videoo, pah.  No, sitten ne meni ihan sen siilin lähelle ja alko niinku väkisin ajaa sitä veke mun pihalta.  Sitten se otus tajus lähtee liikkeelle ja yhdestä kolosta se mahtu sitten Papun puolelle.  Sitten pääsin minäkin jo makkarista pois.  Kiitosta vaan.

No näinhän mäkin sitten sen.  Se yritti koko ajan tulla takas mun pihalle!  Tyhmä!  Mutta äiti ja isi ei päästäny.  Ne vaan koko ajan tökki tota verkkoaitaa ja sano sille, ettet sä saa kuule tänne tulla, kun täällä on toi mestarisaalistaja.  Mä kävin kans siin verkolla, mutt jostain syystä mua ei sitt kiinnostanu se.  Mä yritin siin isin jalkojen juuressa oikeen ihanasti kieriskellä ja näyttää kuinka upee mä oon, mutta ei se huomannu, höpötteli vaan sille piikkisialle.  Ja sit mä hermostuin.  Mä tarrasin isin jalkoihin kiinni, enkä mä oo vielä ikinä tähän ikään mennessä sitä tehny.  Isi sano mulle kovalla äänellä, että REETI EI!  Vähän mä olin nolo, mutt miks vaan höpöttelee jonkuu siilin kans eikä mun kaa.

Sitten isi haki sen kaameen vesisuihkupullon ja äiti suihkutti sitä olentoo ja sitten se vihdossa viimein alko uskoo, ettei tänne oo tulemista.  Kauhee hulabaloo yhen otuksen tähden.  Pah.  Ja mä olin kyll vähä loukkaantunu, kun mua ei huomioitu.  Kävi äiti sitt mua silittelemässä ja kehumassa taas hyväks pojaks.  Menköön nyt sitten *puhisee*.

Ja mun on pakko laittaa siitä vielä tähän kuvakin.  Äiti käski.

137588.jpg