Äiti on mulle selitelly tossa yhtä jutskaa ja mä oon vähä hämmentynny. Se sano, että ne lähtee isin kans tänäiltana johkii Sexriverille.  No joo, oon mä siit paikast ennenki kuullu.  Mut se tarkottaa sitä, että mä jään yksin.  Äiti sano, että mä oon jo tänään päässy seittemältä ulos ja saan olla ihan melkeen kaheksaan illalla (tää on täs jutus hyvä asia), mut sit mä joudun nukkuu tuol sängys ihan yksin ku ne lähtee.  Siitä mä oon siis hämmentynny.  Äiti selitti, että eihän näin iso poika tartte hoitajaa yheks yöks.  No enhän mä tietty mitään hoitajaa tartte kun kerta oon jo tällanen iso, vahva, komea ja fiksu poika.  Ja äiti sano, että en muutenkaan joudu sit huomenna olemaan yksin ku ihan tavallisen äitin työpäivän verran.  Että kai mä niinku pärjään.  Mä sit sanoin äitille, ett kyl mä pärjään mut mul voi silti tulla vähä ikävä.  Äiti sano, ett sille tulee kans kauheen ikävä mua, mut sitten kun ne tulee takas, se lupas pussata mut puhki.  No en mä nyt sitä tarkottannu!  Pussaukset on sellasii likkojen juttuja aina.  Vaik jos mä suoraan sanon, mä meinaan kans pussata äitii kauheesti, mut en kerro sitä sille, enkä varsinkaan kellekään kollikamulle.  Ettei mun habitus kärsi nääs.

Onkin ollu mukava olla tuol ulkona, kun ei oo enää niin kuuma.  Ruoho on vaan aika märkää, niin en oo viittiny kyteksiä tuol marjapensaittenkaan alla.  Onneks mul on toi puutarhatuoli, miss on pehmusteet ja kaikki, mä voin siinä katella maailman menoa.  Ja tiätty mun raapimistolppa kans.  Sen päälle kun meen, mä nään siitä sit viäl pitemmälle.  Niinku tälleen

109138.jpg

Nyt se sit on se juhannus ja äiti käski toivottaa kaikille mun kamuille oikein mukavaa juhannusta!  Tämmönen on kuulemma ihmisilläkin tapana toivottaa.  Ja sit vielä, ett olkaa nätisti.  (Miks tommosta piti toivottaa kans?)