Mä oon täs viime päivinä aatellu, ett olis se aikastes hyvä, jos meill kattilaisillaki ois semmonen päälle puettava ja päältä otettava turkki.  On meinaan ollu vähä lämmintä.  Tänäänkään mä en oo jaksanu paljo mitään.  Paitsi pyytää suikalelihaa.  Yritin hakee tuolt pihalta vähä viileempää paikkaa, mut kaikis mun paikois on kuuma.  Olin ihan reporankana sit toss rappusilla.  Äiti jo tuli mua kattookki, ett hengitänksmä, kun mä olin ihan raato.  Mut tiätty mä hengitin.  Sit äiti vaan silitteli ja voivotteli, että on tosiaan kuuma, äitilläkin on kuuma.  Enhän mä oo edes jaksanu tutkailla noit lentävii paistejakaan.

Äsken mä vähä kyl touhusin äitin kans tuol pihalla.  Se rakenteli jotain ihme jutskaa, emmätiä mikä se oli, mut mä olin apuna.  Vähän aikaa.  Sit mua alko kyllästyttää se näpertely ja menin tuolin alle maate.

Ja tänään mä en oo jaksanu paljo jutellakaan.  Äiti on sit jutellu sitäkin enempi.  Koko ajan mun kimpussa jotain kyselemässä, höh.  Kysyn vaan, ett kuka tääl pulisee koko ajan.  Mut mun kai tarttee ymmärtää, kun oon kerta tällanen fiksu luonteeltani.  Annetaan sen pulista, vielä se tulee munkin vuoro :)